55. The final countdown

2 januari 2013 - Hong Kong Int Airport, China

Ha trouwe webbrowers,

We zitten, zoals afgesproken, op HKG Int' airport te wachten op onze vlucht naar AMS. De trip van hotel naar luchthaven verliep zeer voorspoedig, evenals de incheck en de passage bij de customs. Het is dus willekeur bij de luchthavens. Onze trip naar Disney was goed bevallen, alleen wederom druk. Zoals de Eskimo's wel vijftig woorden voor sneeuw hebben, hebben de Chinezen ook wel een soortgelijk aantal voor druk(te). Maar ja, zoals elke ondernemer elke klus aanpakt (wie kent ze niet?), is een pretpark nimmer vol want wachttijden van > 45 min worden hier zeer gelaten ondergaan, tenzij je uit NL komt. Dus we hebben maar enkele attracties bezocht, en daar was een zgn. fastpas voor nodig. De mannen hebben de Space Mountain bezocht, een evenknie van Disneyland Paris. Een soort achtbaan in het donker, je moet er maar opkomen. Omdat we bij de poort vroegen om de fastpas als souvernir voor thuis, welke pas dan ook werd teruggegeven, gingen de mannen na vijf minuten nog een keer in " the dark tube". Voor E hebben we nog "It's a small world" bezocht, ook hier identiek aan Paris maar toen was ze nog maar klein (nu dus niet meer, zeker na dat gipsverhaal in NZ). Gelukkig hadden we als echte Hollanders een tasje met drinken etc. mee want ook hier heeft de firma Coca Cola een monopolie. En die suikerdrank is lekker na inspanning maar niet zo maar uit het flesje.

I'll be back

We hebben met ontzettend veel plezier aan dit blog gewerkt, met name waren de reacties van jullie steeds weer een feest. Hoewel we tweemaal elf uur vliegen van elkaar verwijderd waren, leek het alsof we dichtbij waren. Sommigen merkten op dat ze nu meer van ons horen/weten dan vóór de reis. Daar gaan we toch echt iets aan doen. Als gezin hebben we veel van elkaar geleerd, een ervaring die onuitgewist achter zal blijven. We zijn dan ook dankbaar dat de trip in goede gezondheid is volbracht, zonder gevaarlijke situaties of vervelende momenten. Dat laatste stukje zal ons ook wel gegund zijn. We hebben een hele kluit stenen voor pa en ma mee gebracht, er zijn geen dagen voorbij gegaan dat we hen niet erbij betrokkken hebben en zullen dan ook spoedig Oud Valkeveen bezoeken.

Het is een mooie tijd. Wees niet bang.

gr p

1. Jan blokland:
    2 januari 2013
    mooie slotalinea. Het was een groot genoeg jullie reiservaringen te mogen delen. Het laatste zal jullie zeker gegund zijn. Daar zorgen de grondtroepen wel voor!
    j
  2. Joop en Trudy:
    Opa Joop en Oma Trudy:

Lieve allemaal,
    Ook wij hebben genoten van jullie belevenissen door Arie zo goed weergegeven,het was iedere dag weer een verrassing als er weer een nieuw reisverhaal met foto's was binnen gekomen.Wij zijn blij dat alles zo goed is gegaan,wij wensen jullie een goede vlucht en kijken er naar uit ,om jullie morgen weer te zien!
    Veel liefs Joop en Trudy.
  3. Marian:
    2 januari 2013
    Prachtig einde, vooral de tekst.Misschien met z'n allen in oud Valkeveen.Behoude vaartxxxx