51. Op naar 2013

31 december 2012 - Hong Kong Island, China

Hi lezers en lezeressen,

Gratis en voor niets

J en p waren al vroeg wakker hier in HKG Novotel en zijn nu allebei achter een Mac gekropen. In de lobby staan vele schermen en je kunt er gratis(?) aan de gang. Het is nu bijna half zeven local time en nog donker. Als je niet (meer) kunt maffen en er staat een meute weblogvolgers te trappelen om de laatste verhalen te lezen, tja dan moet je even een broek aanschieten om dit verhaal erin te kloppen.

Een echt zeikwijf

Het verhaal van hoofdstuk 50 werd letterlijk op rij 33 stoel B getypt terwijl we langzaam de runaway oprolde. Je moet toch die laatste druppel uit je internetabonnement knijpen. Het was wel even haasten (vandaar final call) op de airport want na een lunch bij Ronald kregen we te maken met een zeer punctueel werkende dame bij de customs. Alle, maar dan ook echte alle handbagage moest worden gewogen en mocht per eenheid maximaal 7 kg wegen. En sommige trolleys gingen daar dubbel overheen. Gelukkig telde de electronica niet mee bij het gewicht  maar wel moest alles in een rugzak worden gepropt wat niet mee viel. We hebben om gewicht uit de trolleys te sparen alle kleding (vestjes, jassen, bergschoenen) ter  plekke aangetrokken en de jaszakken volgepropt met alle zware dingen. En na zeker een half uur soebatten, herwegen en herverdelen mochten we door zonder bijbetaling. Het probleem was toen wel dat we total geen idee hadden wat waar zat dus tijdens de vlucht heeft p wel zesendertig keer het luik opgehad om te zoeken naar broodjes, Ipads, kauwgom, sjippies, hoortelefoons, kussentjes, kranten, pillow pets, Ipods, oplaadsnoeren en wat dies meer. En de kist van Cathay zat bommetje vol.

Sleep well

De vlucht an sich was redelijk (?) goed verlopen. Gelukkig hadden we een goede lunch in AKL gehad dus de 600 W, 1 min pasta lieten de kids voor wat het was. Na een verbijf van ruim elf uur in de lucht kwamen in een donker HKG aan alwaar we de complete baggage eerst in een trein en toen in twee taxi's hebben gestouwd. Gelukkig reden de taxi's achter elkaar aan dus dat was voor iedereeen wel een lekker gevoel (wie heeft er nog HKG dollars?). Ons hotel ligt in de wijk Kowloon aan de Nathan Road en dat is me toch een drukte van jewelste. Veel schreeuwende neon en dat de klok rond. De eerste nacht hebben we twee kamers die niet naast elkaar liggen, dus D ligt met E en W. Overigens heeft E zich meer dan prima gedragen. Ze heeft een paar goede uren in het vliegtuig gemaakt en had in de trein samen met W, die ook verbazingwekkend goed heeft geslapen ( na enige aansporing), weer volop praatjes voor tien. Het gips gaat in NL aanstaande vrijdag eraf en dan komt er nog een nieuw gekleurd laagje op. Al met al zal de gipsperiode slechts 3 weken duren.

Tight schedule

De temperatuur is hier laag, zo'n twaalf - vijftien graden. Dus voor het eerst een lange broek maar aan. Het programma hier in HKG ziet er veel belovend uit. Er wordt hier vanavond een stuk vuurwerk afgeschoten dat zijn weerga niet zal kennen. De krant staat er nu al vol van. Ook is er op nieuwjaarsdag een echte Chinese optocht (met van die dragons) in de stad. Het is dus voor de reisleiding nog even puzzelen om daar een bezoek aan Disneyworld nog in te schuiven (en dan hebben we het nog niet over de GFTwinkel, de theewinkel, The Peak, cable car, Stanley Park en boottocht gehad). Maar ja, iemand hier zegt je moet kijken wat je wel doet en niet wat je niet doet. Daar zit wel iets in. Maar ja, eer dat we hier weer als gezin aanschuiven zal wel even op zich laten wachten.

Alvast een goede jaarwisseling, en geniet van elkaar wat dat doen wij hier al bijna zes weken.

gr p

De foto's staan in hoofdstuk 51

1. Marian:
    31 december 2012
    Dat belooft wat, jullie oud en nieuw met al dat vuurwerk. Hier gaat het vannacht regenen, dus...Nu nog wat keuzes maken voor de komende dagen, begrijp,ik.Dat zal vast goed af gaan. fijn dat E. weer vrolijk is. Daan krijgt vandaag nieuw gips. Wij nog ff werken en dan op naar 2013.Jullie zijn er eerder, dus alvast een goeie jaarwisseling, op z'n maastrichts:een goeie rutsch van ons.xx
  2. Jan:
    31 december 2012
    Jullie hebben het nog druk. Ik heb er alle vertrouwen in dat jullie dejuiste keuzes kunnen maken. Su zei al: tel wat je hebt, niet wat je mist. Goede jaarwisseling en geniet van het vuurwerk. Marian schreef het al: hier regen dus dat is knudde. Vanmiddag gaan wij naar het circus als afsluiting van 2012. Groet J
  3. Suzan:
    31 december 2012
    ZO bloggers, heerlijk al die verhalen. Toch fijn dat jullie vroege wakker worden nuttig besteed is met het verhalen schrijven aan ons thuisblijvers. Wat een rijkdom om zo met je gezin op reis te kunnen en dank dat we van jullie avonturen getuige (zij het via de MAC) mogen zijn. Aar, nog plannen voor nieuwe digitale snufjes of is de IPAD nog niet vernieuwd? Als je je kooplust niet kan intomen nemen wij de oude wel over hoor ;-)