56. Home, sweet home

3 januari 2013 - Waalre, Nederland

Hi guys,

Vliegen vangen

We zijn weer in jullie land, om precies te zijn: thuis. Na een vlucht van ruim 12 uur (twaalf en een een kwart) vanaf HKG midnight kwamen we iets over zes uur dezes ochtend aan op Schiphol. We zijn nu zo ervaren met het op een stoel zitten dat elke volgende vlucht met een knipoog zal worden benaderd. De kids gingen al bij het taxieën in de slaapstand, E volgde niet veel later. Als echte globetrotters hadden we de klokkies al op Nl-tijd gezet wat betekende dat we de eerste 4 uur nie mochten slapen. Maar daar hebben we ons met pijn en moeite aan kunnen houden. Nadat de piloot de luchtdruk van de cabine terugbracht naar een waarde vergelijkbaar met 2300 m gingen ook hier de rolluiken in de nachtstand. De eerste ronde eten (was er eten dan?) hebben we laten lopen. Na een kleine stoelendans gingen we ons opmaken voor het laatste stukje en na afloop bleek E ruim 8 uur te hebben gemaft, J en W elk zo'n 5 tot 6 uur. De reisleiding telde een schamele 4-5 uur. Echter, de niet-slaaptijd werd gevuld met oude kranten lezen en beetje wegdromen waar we geen moeite mee hadden.

Halfje volkoren en een heel meergranen

Bij de douane op Schiphol werden alleen de gegevens van p in de computer gecheckt en er bleek geen bezwaar om toegelaten te worden. De bagage liet vanwege mechanische problemen op zich wachten, bij het bord "nothing to declare" werd een verse ploeg aangevoerd. We hebben ons meest neutrale en vermoeide gezicht opgezet en mochten rustig doorlopen. De tassen bleken nog steeds de rips te hebben dus alles, maar dan ook alles is mee. Het ophalen van de auto liep ook voorspoedig, p wist ongeveer waar het holletje van de C8 was en de C8 knipperde vrolijk met z'n oranje ogen toen het baasje in een straal van 100 m kwam aanlopen. Het was wel wennen, opnieuw leren schakelen/koppelen en aan de goede (of verkeerde) kant van de weg rijden. Het was donker, koud en nat. Niet wat we de afgelopen zes weken hebben ondervonden. Nog geen 20 uur geleden zaten we in de subway van HKG!  Tegen achten rolde ze hool famielje bij J&T het huis binnen, een heerlijk ontbijt met kaas en bruin brood lachte ons toe. Na dit intermezzo de A2 op, een met cruise control naar de stal. Heerlijk om weer thuis te zijn.

Een goede witte wijn hoeft niet koud te zijn

Het blog is hiermee ten einde. We zullen de trip in 3 boeken gaan vastleggen, een boek voor het Noordereiland, een boek voor het Zuidereiland en een boek met foto's die het in beide voornoemde boeken niet haalden. En ook nog een vierde boek met een compleet overzicht van dit weblog. Wij zouden zeggen, de overheerlijke Sauvignon Blanc uit NZ staat voor een ieder klaar, evenals een fantastiche cappu die ter plekke "on the spot" wordt gebrouwen. Wij zien jullie graag tegemoet om onze belevenissen te delen en op het Nieuwe Jaar te toasten.

Kia Ora,

P, m en kids

1. Jan blokland:
    Ha Kiwi's
    Oost west thuis best!?
  2. Suzan:
    3 januari 2013
    Toch ook weer fijn dat jullie veilig en wel weer in Waalre jullie bedjes op kunnen zoeken. We komen graag langs om jullie verhalen uit het blog nu Life te horen. Groet Wim en Suzan
  3. Marian:
    3 januari 2013
    Wat je van ver haalt is lekker, dus we zijn benieuw naar de Nieuw Zeelandse wijn.Welkom in ons kikkierlandje, ook hier s het goed, maar anders toeven. Tot heel gauw, we zullen het ritme van elke avond het blog openen echt gaan missen.xxx