12. On the way to Paihia

28 november 2012 - Paihia, Nieuw-Zeeland

Na vele verplaatsingen van de auto, parking uit, betalen, naar Countdown supermarket, boodschapppen doen, boodschappen afleveren in appartement, auto weer ophalen en voor appertment parkeren op bus lane, alle koffers inladen, auto terug naar parking Countdown supermarket, cappu scoren bij " ons tentje" , auto uit parking, naar Hertz voor zitverhoger W (hij zag niets vanwege hoge deuren), en dan naar hot pools. Iedereen lekker gezwommen, zelfs D! Water was heerlijk therapeutisch warm (zie foto's), water slides vielen een beetje tegen want we zijn al eens in Denemarken geweest (mening W). Het landschap van Auckland naar Paihi is dan weer als de Ardennen, dan weer Vogezen en dan weer als de Grimselpas. Gelukkig hebben we een Toyota Highlander seven seater dus er is geen paniek op de bijrijderstoel (die is hier links!) te bemerken. Bij een tussenstop hadden we een strand voor ons zelf, super. Bij aankomst in Paihia waren we al op de website gewaarschuwd voor de helling naar ons beachhouse. We hebben in Canada ooit 17% met een camper gereden maar wat we hier moeten rijden gaat zeker richting 25-30%. We zullen proberen een video te uploaden (lukt dus nu niet). De view is superb (zie foto's) met allerlei inheemse vogels om ons heen die mooie geluiden maken. De jongens zijn al helemaal gek van de twee kajaks waar we gebruik van mogen maken. Ook zijn er twee hengels in de schuur, dus...De grootste uitdaging is echter de auto weer naar boven rijden, moeten we toch maar doen anders komen we nooit meer weg (is dat erg dan?). Het spul ligt bij D in bed en E wil graag naar de Sint op school (lazen net een mail over de komst in Waalre, ouders moeten aan de bosrand staan!). We gaan hier onze eigen intocht houden, presentjes uit NL zitten diep in de roltas verstopt...

W schrijft het volgende verhaal over het kajakfeest.

p

1. Marian:
    27 november 2012
    Hoe is het daar hier is het goed( met mij teminste)
  2. Jan:
    Het ziet er allemaal weer mooi uit. Ik word er jaloers van. Hier begint de St. Nikolaas stemming vast vormen aan te nemen, deuren blijven dicht en scharen en lijm worden op de gang uitgewisseld. Zondagavond is hier de ontknoping, jullie ook veel plezier met de Sint in de zon, Gr., Jan
  3. Koos,Eva en Mara:
    27 november 2012
    Goededag reizende buurtjes,

Leuk om jullie avonturen te lezen. Hier op Grootveld alles rustig. Zondag had Sinterklaas zich vergist en was te vroeg afgeslagen en dus onze straat niet aangedaan. We moesten dus snel op de fiets springen om toch Sinterklaas en de pieten te zien.

Veel plezier en geniet van de reis.

Grt koos, eva en mara

Ps .. Arie, we zagen dat de 1e starbuck-cup binnen is, way to go!!