9. Last day in Auckland

26 november 2012 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Aan alle mooie dingen komt een end, zo ook hier in ons appartment in Anzac Avenue. We moeten de roltassen maar eens gaan vullen met allerlei attributen, te denken valt aan echte NLZ rugbybal, T shirts (teveel), voetbal(1 stuks), travel coffee mug (1 stuks). Daarentegen zijn we los van de presents van het bezoek aan de collega van Arie in Auckland. De BBQ was voortreffelijk, opmerkelijk hoe die activiteit zo gewoon is aan de andere zijde van de wereld. Anton bracht ons terug met de auto, iedereen steen kapot, dus op tijd tussen de lappen. Vanchtend door stad gelopen om het caffeinegehalte op een acceptabel niveau te brengen. Koffie moet buitenshuis want binnen geen mogelijkheden om zelf te zetten. Maar koffiedrinken buitenshuis is hier echt een feest. Lokale tenten met een prima barista, soms zelf een silver award winner! Kids aan verse jus, wij aan de real stuff. Bij een plaatselijke supermarche boodschappen gedaan, de Countdown heet die hier, en dat slaat niet op de prijzen. Een stuk kaas Gouda van 250 gram wordt hier afgetikt op NZ dollar 12,40, omgerekend zo'n slordige Eur 8,50. En E maar bij lunch vragen om een reepje kaas voor het mondje...'s Middags met de ferry naar een vulkaaneiland Rangitoto (pak  Google maps erbij) , en guided tour gedaan. Achteraf bleken we alleen de heen- en terug tickets voor de ferry aangeschaft te hebben, maar toch de tour meegedaan. De trekking ging dwars door lavavelden, het beeld van Hawaii doemde op (geen slecht gevoel!). We hebben weer een paar mooie stenen meegenomen voor Su. Aan het eind van de dag voor het eerst boodschappen gedaan om zelf te koken voor avondeten. Een ouderwetse pasta van pa werd goed ontvangen, pas nadat we nog in de roltas een heerlijke zak shanghai's van Appie aantroffen. Na het huiswerk werd de natte straal opgezocht om het lavastof uit de haardos te wassen. J lag (opnieuw) als eerste onder de wol. W wilde nog overgooien met de rugbybal. Gelukkig kan er weinig stuk hier.. Morgen een rit van bijna 4 uur voor de wielen, met een aangename break bij thermal pools.

We will keep you informed,

Papa

1. Suzan:
    26 november 2012
    Hallo familie,

Toch gek om te lezen dat jullie op de 26 naar bed gaan terwijl wij nog midden op de dag bezig zijn met de dagelijkse beslommeringen. Klinkt goed, dat bakkie koffie vanmorgen. Hebben jullie een kaartje via reislogger om te zien hoe jullie trip verloopt?
    Nu hier een lekker middagzonnetje en 8 graden, maar vanmorgen bij de training met Doerak al drijfnat geregend. Mooi om te lezen dat jullie ook weer stenen voor Su hebben ingeladen. groet en poot vanuit bennekom