8. Dancing on a Vulcano

24 november 2012 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Vandaag met de ferry naar Devonport gevaren om vulkanen te bekijken. We hadden een guided tour geboekt waarbij E voor de leeftijd van 4 jaar gratis mee mocht gaan. Het was geen  ideetje van ons maar van de vrouw van het loket die "toevallig" een Nederlandse collega had! Met de boot bleek een succes te zijn, we zagen nu de skyline van Auckland (fotomomentje) vanaf het water. Aan de overkant stond ene Paul die ons met z'n vijven in een van rond leidde.  De vulcanos zijn nu geschikte trouwlocaties en ook wateropslagpunten (zelfde functie als een watertoren). Na de tour heerlijke cappu in een local pub genuttigd. Engelse invloeden zijn hier duidelijk zo niet overheersend zichtbaar. Vervolgens nog lekker in een stadspark rondgehangen bij een aangenaam temperatuurtje van 20 grd. De ferry, met opnieuw uitzicht op de skyline, bracht ons in de vooravond terug naar en, op aanraden van Lonely Planet, een heerlijke Italiaan bij havenfront bezocht. Het avondleven komt hier goed op gang. Het damesvolk loopt met roze pruiken en dito outfit over straat want er schijnt een bekende (?) Amerikaanse artist op te treden. E is na het lezen van een halve bladzijde al onder zeil, de mannen werken aan hun papieren reisverslag. Morgen BBQ bij locals.

papa

1. Louisa:
    Lieve allemaal,
    Wat geniet ik van jullie reisverhalen met bijbehorende foto´s.
    geweldig dat dit zo´n beetje live allemaal mijn huiskamer binnenkomt, vooral al je zoals ik niet in het computertijdperk bent opgegroeid, blijf ik het bijzonder vinden.
    Wat een heerlijk weer,nee, dan bij ons, grijze luchten en geen zon. Leuk die Nederlands poffertjes.
    Fijne dagen, groet, Louisa
    Geniet
  2. Wim Appelman:
    Wij zijn jaloers!!!
  3. Joop en Trudy:
    Lieve allemaal,
    Wat is het leuk om julie reis mee te bleven door middel van dit weblog ook was het fijn jullie stemmen te horen via het telefoontje voor Marco's verjaardag.We hebben een gezellige avond gehad en ook wij hebben lekker gegeten bij een goede Italiaan.Op de foto,s kunnen wij zien dat de 14uur slaap de kinderen goed heeft gedaan.
    Hier is de avond gevallen en bij jullie gloort de nieuwe dag.
    Geniet van al het moois dan genieten wij thuis ook.
    Veel liefs Joop enTrudy.