39. A day of rest (and more)

20 december 2012 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Hi trouwe volgers,

Kamperen in een camper

Life in a campervan: het was maar een dag wennen in onze camper na onze vijf sterren huizen (in welk opzicht dan ook: voor ons degene midden op een heuvel met het volgende huis 1,5 km verder op. en voor de kids degene met jacuzzi of kayak). Maar al snel werden de voordelen duidelijk. Op het dunner bevolkte Zuidereiland rijd je soms een hele tijd zonder iets tegen te komen. Camper bij uitzichtpunt voor de lunch is dan super. De camper is ongeveer 7 meter bij 2,2 meter en 2,3 meter hoog (dus ook A hoeft niet te bukken). Het zijn niet de Canadese maten maar dat is maar goed ook, want de breedte van de wegen zijn dat ook niet. De leefoppervlakte is ongeveer de helft van het zitgedeelte van onze woonkamer (6 x 2 meter) maar dan wel met een luxe vide waar de boys op slapen (meerdere combi's geprobeerd maar dit is de beste:)). Vangnet ervoor dus super veilig voor bezorgde moeders. Overdag zitten de kids op twee tweepersoonsbanken direct achter ons in de rijrichting. voor beide banken kan nog een tafeltje getoverd worden (ontdekte J na een week).  Van de twee banken en een tussenstuk (kussen van achter uit de camper) toveren we dan een bed voor E. De reisleiding zit dan 's avonds nog achter in op de hoefijzerachtige banken met tafel in het midden. Kerstverlichting aan, sfeervol boompje en de getekende kerstversiering van W. Overdag kunnen we in dit gedeelte eten, huiswerkmaken (ja ook dat gebeurt af en toe) en knutselen, lezen etc. 's avond toveren we hier een ruim 2 persoonsbed dat prima slaapt. Tafel weg en lattenbodem in het midden uittrekken. Het geheel 's ochtends weer opruimen loopt zeer gesmeerd inmiddels en binnen 10 minuten zit de hele familie aan de ontbijttafel inclusief geroosterde boterhammen met (bijna op) de hagelslag. Douchen kan in theorie zittend op het toilet maar is veel comfortabeler op de camping.

Alle pannen door de lucht

Het was ook even wennen aan het gerammel van de camper bij de ontelbare bochten (bestaat er ook een recht stuk weg in Nieuw Zeeland?) maar inmiddels horen we het niet meer. A is volleerd bestuurder en ik laat het graag aan hem over. Met de Mercedes motor weten we inmiddels dat we elke berg/heuvel op- en af kunnen.

De kinderen vinden het super op de camping, dan weer zwembadje, dan weer een heuvel voor vliegtuigje of voetballen.

Het is superleuk om de reakties van onze lezers weer te lezen dus houd nog even vol.  Ook hier wordt afgeteld naar Kerst en maken de winkeliers zich vast op voor Boxing Day (tweede kerstdag) waarop hier de grote uitverkoop begint.

Aan het eind van de dag nog aan het waterfietsen geraakt, jurkjes en korte broek gescoord, gevoetbald op het terrrein van Queenstown primary school en als avondeten broodje rookworst!

Groeten van ons allen, m

De foto's staan in hoofdstuk 39

1. Jan:
    20 december 2012
    Niks gedaan dus.dat is ook weleens lekker
  2. Suzan:
    20 december 2012
    Morgen even naar Jan en Janneke, dus zullen we jullie reisverhalen even de revu laten passeren.
  3. Jan:
    20 december 2012
    J is momenteel geveld door een ouderwetse griep en heeft zich weleens beter gevoeld. Toch een voorteken van het einde der tijden?
    Zo houden we elkaar een beetje op de hoogte. Blijf genieten van jullie bevoorrechte positie.
    J
  4. Maarten Schoenmaker:
    21 december 2012
    Hoi Arie en rest familie,
    zo te lezen alles goed daar !
    ter geruststelling voor Arie: Circulaire is net verstuurd :-)
    groet, en fijne dagen
  5. Jan:
    21 december 2012
    Aad reageer even, want ik wil kaarten bestellen voor Roger waters in de arena op 8 sept.